Home office

Při práci na home office si dávejte pozor na tyto nejčastější chyby:
  • Neexistence jasného pracovního harmonogramu a pracovní rutiny
  • Brát to tak, že nejste v práci, ale doma
  • Zanedbání sportu
  • Práce v nepohodlné pozici
  • Přejídání se (vždyť lednička je tak blízko)
  • Plýtvání časem sledováním TV, sociálních sítí, posloucháním muziky, nebo věnováním se podobným volnočasovým aktivitám
  • Neschopnost vypnout, když máte práci hotovou.
Tipy, jak být při práci na home office produktivní:
  1. Začněte den tím nějakou nenáročnou pravidelnou aktivitou. Ustelte si postel, udělejte si pořádek pro práci. Každý den dělejte stejné rutinní úkony. Vstávejte ve stejnou dobu, zacvičte si, běžte běhat, nasnídejte se.
  2. Oblečte se jako do práce.
  3. Mějte stálé místo určené pro práci. Mělo by být co nejvíce izolované od zbytku Vaší domácností a členů rodiny.
  4. Snažte se, aby Vaše pracovní místo bylo co nejvíce ergonomické.
  5. Ať děláte cokoli, nezapínejte televizor.
  6. Snažte se dodržovat Vaši obvyklou pracovní dobu a dejte si pauzu na oběd. Po práci opusťte Vaše pracovní místo, běžte se projít, běžte si zaběhat, nebo se alespoň převlečte do domácího oblečení. Váš mozek musí mít jasno v tom, že práce skončila a Vy se můžete věnovat něčemu jinému, než je práce.
  7. V průběhu práce na home office nechoďte pravidelně kontrolovat Vaše sociální sítě a zprávy každých 5 minut. Snažte se to nedělat častěji, než každých několik hodin. V závislosti na druhu práce, kterou vykonáváte si můžete dokonce ztišit Váš mobilní telefon do tichého módu.
Pokud máte při práci na home office problémy se koncentrovat, vyzkoušejte si následující techniku:
  1. Určete si úkol, na kterém budete pracovat, nastavte si stopky na 25 minut.
  2. V průběhu této doby se můžete věnovat výhradně práci (Váš mobil je v tichém módu a nekontrolujete si zprávy na počítači – samozřejmě v závislosti na charakteru práce, kterou vykonáváte).
  3. Dejte si 3 - 5 minutovou přestávku a celý proces opakujte 4x.
  4. Následuje 15 – 20 min. přestávka.
  5. Opakujte po celou pracovní dobu s výjimkou pauzy na oběd.
Cílem těchto doporučení a navrhované techniky je vyhnout se ztrátě pozornosti a odkládání úkolů.

Dále by vás mohlo zajímat

Jak získat kvalitní zaměstnance

Celý článek

Práce na doma

Celý článek

Home office

Celý článek

Nabídky práce

Microsoft - Praha

Digital Advisor/Architect

Praha
Občasný
Detail nabídky
Microsoft - Praha

Senior Software Engineer

Praha
Občasný
Detail nabídky
KIWI.COM

Compensation Specialist

Praha
Občasný
Detail nabídky

Pomáhejte spolu s námi

  • Máme celospolečenský dopad
  • Pomáháme v zaměstnanosti
  • Podporujeme maminky na mateřské
  • Posilujeme regiony s méně pracovními příležitostmi
  • Oslovíte zajímavou komunitu uchazečů